28 Aralık 2008 Pazar

Sud Zalından Selam-İsmail Yazıciyev-Eskender Fazıl

Sud Zalından Selam

1969 senesiniñ yaz mevsimi, Taşkentte milliy areketimizniñ 10 vekili mahkeme etile.Militsiya, KGB hadimleri ve silalı askerlerden zalga kirmekniñ çaresi yoq. Men, ne de olsa, çaresini tapıp, zalga kirdim. Meni korgen Şefiqa apte Suleymanova : '' Eskender, bizim yanımızga kel '' , - degen manada qolunı salladı. Barıp oturdım. Biraz vaqıt keçken soñ, Şefiqa apte menim qoluma tomarlangan kagıt tuttırdı ve : '' Pel muqayt ol! ''-dedi...

Aqşam evge qayttım. Tomarlangan qagıtnı açtım, lakin adiy qara qalemnen aşıqıp yazılgan şiiriy satırlarnı oqup olamadım.Kagıt pek burüşken. Utüledim. Oqumaq biraz qolayca oldı. Etim-tenim çimirdedi: şiir Milliy areketimiz aqqında. Eñ muimi- kelecekke işanç ruhunen yazılgan. Şiirniñ astındaki '' İ.Y.'' arifleri ie elbette, muellifi İsmail Yazıciyev olgaını tasdiqlay ediler.

İç bir türlü şube qalmadı, çünki men bu acayip şair ve insannen şahsen tanış edim. Milliy meseleler boyunca çoq gecelerni onıñ evinde otkergenimizni hatırladım... İyul 21 kunü qoluma tüşken o şiir ustünde men butün gece çalıştım ve sabasına '' Cevap '' adlı şiirimnen kene mahkemege kettim...

İyul 22, 1969 s.

Sud Zalından-İsmail Yazıciyev

Aydın kokte parça bulut,-
Dersiñ, gemi deñizde...
Halqımıznıñ eki qızı
Tuvgan oldı sekizge.

Er birimiz oz küçünce
Saqlaymız halq menfatın,
Bugun buyuk seferlerge
Egerlegen halq atın.

Sud zalından yangan kozler
Bizge saygı kostere,-
Halqımıznıñ iştiragi
Ruhumıznı kotere!

Sevgi-saygı haznesinde
Halqımıznıñ payı bar.
Sekiz yıldız arasında
Eki guzel Ayı bar.

Şeklenmeñiz: halq yüzüni
Daim aydın tutarmız.
Dalga eger kuçlü olsa,
Qaya kibi turarmız!

Barsın, dalga okelensin,
Barsın, havflı urulsın...
Barsın, hain insanlarnıñ
Umüt ruhu qırılsın!

Aqiqat-aq ! O, baş egmez,
Adalet iç boysunmaz!
Halq evladı olgan insan
Dogru yoldan taypınmaz!

Oña sila-maqsadımız,
Halq menfatı , arzusı.
Oña yoldaş halqımıznıñ
Qartı-yaşı, er- qızı.

Bugun kene halq ruhunen
Nefes ala- yaşaymız,
Halq bahtınıñ sofrasından
Tuz-otmegin aşaymız.

Halqnen birge yata-tura,
Halqnen birge atlaymız,
Ecdatlarnıñ gayelerin
Sençün, halqım, saqlaymız!

Kunü kelir-kuneş dogar
Çatırtavnıñ artından,-
Batırlarga algış yagar
Halqımıznıñ adından.

Qırım kene kuçaq kerer
Aziz ogul-qızına,
Bizçün bahıt kene kirer
Oz evelki ızına.

Faqat gayret, arzu-istek,
Birlik, dostluq, irade...
Gonüldeşlik alamagan
Yoq alemde bir qale!

Sag oluñız, qaygıñızçün,
Bahıt sizni oñdırsın,-
Aziz Yurtqa bir quş kibi
Tez kunlerde qondırsın!

Sud zalından selam alıñ,
Bizge goñül qalmasın.
Halq bahtıçün kureşkende,
Kimse çette olmasın!

İyul 21, 1969 s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder