13 Aralık 2008 Cumartesi

Neçün Süydim?-Mehmet Niyazi

Kırım'nıñ çöl betinde,
Azav'nıñ bir çetinde,
Şırın atlı bir köyde,
Belki cartı bir üyde
Babam tuvgan.

Kıpçakta oynay caynay,
Ösken emiş kart anay.
Keten sokkan,şal örgen,
Şay aruv künler körgen,
Başın cavlıkman buvgan.

Kızlar caşlar kuyaşlap
Künden alganlar savlıknı.
Tañ cerine uşay dep
Kullangan al cavlıknı.
Ton cabınıp kart cürgen,
Caş kuşanıp at sürgen.
Tüye macar cekkenler,
Toylay cıgıp ketkenler.
Toydan toyga avuşıp,
Keday yarge kavuşıp
Oñganlıkka dalganlar,
Yaşav zevkın alganlar.

Sogış bolsa davullar
Çalgan.Köyler,avullar
Tolgan erge,cigitke.
Curtnıñ cavı her itke
Küçlerin bildirgenler,
Köteklep siñdirgenler.

Şay bolsa da,Qırım'dan
Ot bastırıp çıkkanlar.
Tüşüne kala insan,
Neçün curttan bıkkanlar?
Neçün ,neçün çıkkanlar?
Taşlap zavallı cerni?

Ne bolıp talk bolganlar?
Kim korkutkan erlerni?
Kuşnı korkutkan cılan
Yuvacıgın taşlatır.
Bir kişide pitse kan
Canın otka aşlatır.
Kuş bek ince bir dalga
Konup düşmannı bekler,
Cüregi de lüpülder,
Algan ölümni alga.

Biz şunlarmız:Tışlarda
Curt kaygusın çegemiz.
İlerki soguşlarda
Curt dep ölür m'ekenmiz?
Ana,şunday bir düşman
Yeşik Curt'nı talagan,
Dayanalmay biraz can
Tışka çıgıp cılagan.

Biz kuş tuvulmız caşlar,
Biz insanmız curttaşlar.
Biz korkmazmız düşmandan,
İnsan korkmaz cılandan.

Anaydan eşitken soñ
Kördim curtumnı süydim.
Toprak koklap öpken kün,
Yazık!dep candım küydim.
Köp zamanlar calbardım,
Şu bizniñ il cıyılmay,
Kırım'ga şay dep bardım,
Köz caşlarım tıyılmay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder