21 Haziran 2009 Pazar

Soğuşka Dostlarım Hak Tatar Tiliçün-Bekir Sıdkı Çobanzade

Soğuşka Dostlarım Hak Tatar Tiliçün-Bekir Sıdkı Çobanzade

Batıda, tuvuşda untulgan köbden
Kevdesi kalın bek, tamırı deren..
Kart Tatar tiliniñ men kopdım hanı
Men tuvgan balası, ölmegen canıç

Men onuñ sesinden uyandım endi,
Ne beymen men endi, ne zalım efendi..
Men Tatar kedayman, tilimniñ kulu
Tilimde caşağan cigitler ulu..

Cigitler, olarnıñ sözleri yarlıq
Adların unutmay Türklük, Tatarlık..
Bir kece tüş kördüm bir Tatar üyünde,
Tabirin tabdım bir çın Kazan köyünde..

Köñlümde kaynagan, başımda tuvgan
Başımnı sıypagan, közümnü cuvgan.
Duygular, oylarım Arab'ga uzak,
Acemge gülünç bek, hocaga kazak.

Tek Tatar tilinde özüme kaytdım,
Sırrımnı, könlümni bu tilde aytdım..
Türedi tögülmen soy, sopum belli
Bu colda ne kadar kart keday keldi..

Nevai pirimdir, kedaylar başı
Tatarca cırlagan bir Tatar caşı.
Tokaylar kardaşım, bir bagçe gülü,
Menimki köñlü, menimki tili..

Tokayga kardaşlar, Tokayga, turmay.
Bizlerge cetişir Nevai, Tokay..
İstanbul, bilemen ''Tefrika'' diycek
Arab'nıñ, Acem'niñ üstüne titriycek..

İstanbul, Türk tilin batırdı, buvdu..
Türklüknü unuttu, Türk cırın kuvdu..
İstanbul, sebebi bu sakavlıknıñ..
Bizlerni çırmagan bu ankavlıknıñ..

İstanbul, bir leke, ak mañlayımızda
İstanbul, karalık kün, ayımızda..
Kerekmiy bizlerge ne merkez, orta
İstanbul menimçe her Tatar ''yorta''.

Ka yerde aytılsa Nevai tili,
Ka yerde duyulsa Tokay'nıñ köñli
Orası bir izgü ''ak toprak'' bizge
Üyerde öliyik türkülü, küle..

Toprakçün, taht içün soguşduk, tüşdük
Kara köz, zülf içün nelerge kirişdik..
Tuvgan til kaldı tek davkesiz, öksüz,
Tuvgan til kartaya, ölecek kart kız..

Anayı ösdire ''Ay ninni'' çalıp
Kart, canık cırlarman köñlünnü alıp
Öskensoñ üyrene, cad cırlar, bala..
Anaynıñ cırları beşikde kala..

Bu cırlar, tilegim, beşikden tursın
Mektebge, kitabga, şeherge kirsin..
Beşikde eştiyik birinci sesin,
Salagaç üstünde mezarga kelsin.

Tuvganda balaman oysuz, fikirsiz
Ölgende Tatarman bolalman cırsız..
Aytmadım buküngeç bir eren bekleb
Tañrıdan Nevai, Cengizler tileb.

Soguşlar sırası keldi de keçe,
Tuvmadı bir menden yahşırak kence..
Koşunum, dostlarım azgana bolsa da
Kün künden elime türlü cad tolsa da

Batırlık baş kerek, başımnı silkdim,
Til, köñül cavına kılıcım çekdim:
Soğuşka dostlarım hak Tatar tiliçün!
Soğuşka tuvganlar kerçekçi el içün!

Budapeşte, 19.03.1919

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder