14 Şubat 2009 Cumartesi

Destan-i-Qırım-Bundan 85 Sene Evvel

Destan-i-Qırım-Bundan 85 Sene Evvel

Bundan 85 sene evvel Qırım şeherlerini Seit Halil degen bir adam dolaşqan ve her bir şeherni bir beyit ile tarif idip destan yazğan. Bu destannı biz bir conkte korüp yazıp alğan idik. Bu yerde de derc itmeyi munasip kordük.


DESTAN-İ-QIRIM

Çoqtır timarı....... (O.A.)
Osmanlıdan qalmış yadikardır
Qırq qulaç hendegi anda seyir ittim.

''Or''- dedikleri Qırımğa namdır
İçinde duranlar qarmağı orandır
İki camisi bar bir atsız candır
Çölde bayram namazın anda seyir ittim.

''Qerç''- dedikleri yeñi yapuvdır
Anadoludan açılan ulke qapudır
Anda para qazanan siyrek tapılır
Beş yuz ayaq merdiveni anda seyir ittim.

''Kefe''- dedikleri deñize yalı
İçinde duranlar hep edna qulu
Kimse de bildirmez devlete halı
Minarede çañı anda seyir ittim.

''Qarasuv'' - dedikleri bir uzun çarşı
Şehri qurulmış dağlara qarşı
İstanbuldan kelir bezi-qumaşı
Çetenden evleri anda seyir ittim.

''Kezleve''- dedikleri iskele başı
Gemiler yanaşır şeherğe qarşı
Qavun kibi dökerler malı-qumaşı
Ganimetin memleketi anda seyir ittim.

''Aqmescit''- dedikleri Qırımın bendi
Çoqtur guzelleri yoqtur bülendi
Anda oturır gubernat kendi
Urus halqını anda seyir ittim.

''Bağçasaray''-dedikleri Hanların tahtı
İçinde duranlar kibardır halqı
Malı olanlar ider hayratı
İslam ummetin anda seyir ittim.

''Aqyar''- dedikleri bir buyük qale
İçinde oturan hep urus halqı
Dört yanı taştan mükellef qale
Topların düzgünin anda seyir ittim.

''Eski Qırım''- dedikleri bir kuçük handır
İçinden çıqması aylaq yamandır
Qırq yıllıq silacı anda tamamdır
Silasını terk ideni anda seyir ittim.

Seit Halil der ki, qıldım canıma cefa
Aradım doquz Qırımı bulmadım vefa
Qaraim milleti süriyür sefa
Türlü milleti anda seyir ittim.


1257 hicriy
(miladiy 1841)


Hendek:Kanava
Edna:esir
Çeten:orme sepet
Bülend:yüksek, yüce
Taştan mükellef:taştan mükemmel yapılğan
Kuçük han-misafirhane


Yeni dunya.-1925-fevral 7.
(Arab urufaatında)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder